petek, 30. januar 2009

Neodvisno novinarstvo. Utopija?

Kateri vam je ljubši?

Moje vprašanje novinarju: Ne razumem, kako je možna toliko očitna naklonjenost eni sami politični opciji. Nisem potreboval veliko, da bi začel sumiti v legitimnost vaše revije. Obrniti je potrebno bilo samo drugo stran in prebrati uvodni komentar. Ostalo v reviji sem potem samo še prelistal. Mene bi bilo sram se imenovati novinar, ker to ni novinarstvo. Gre za pisanje političnih PR člankov. Kaj vi menite o mediju, pri katerem sodelujete?

Odgovor: Narobe je to, da so vse "objektivne" novinarske (zlasti časopisne) hiše v rokah leve politične opcije in da so zato tudi novinarji tam bolj levo usmerjeni. O tem sem že veliko pisal, tudi na svoji spletni strani sem objavil prispevke na to temo. Kot rečeno, jaz ne verjamem v objektivne novinarje in medije, zato je potrebno bralcem zagotoviti pluralnost, da lahko dobivajo informacije tako od levih kot od desnih medijev, nato pa se naj sami odločijo, komu bodo verjeli. Če pa slučajno menite, da smo propagandno glasilo, je to vaša subjektivna in ne objektivna ocena, ki je pač ne delim z vami. Za razliko od levih "objektivnih" medijev, ki ne morejo dobiti intervjuja z Janšo, smo mi ("subjektivni medij") dobili intervju s Pahorjem.

Moje mnenje: Cenim vašo tržno naravnanost, ki ste jo omenili. Sem pa prepričan, da obstaja neodvisno novinarstvo že zato, ker je taka sama definicija novinarstva. Vsekakor je težko biti čisto objektiven, a se držiš nekih načel in korektnosti, ki nimajo direktne povezave z političnimi strankami, ideologijo ali z interesnimi skupinami. Novinar se mora truditi, da se čim bolj približa objektivnosti. Škoda, da v to ne verjamete, saj bi ravno na tak način lahko uspeli v Sloveniji, ker je to redkost. Sicer pa baje, da vam zdaj še finančno škriplje, ko je na oblasti levica. Mogoče se zdaj bolj splača iti na levo?

Kaj menite vi dragi bralci? Ali je lahko novinar objektiven?