sobota, 8. november 2008

Intervju z Ano Jud: Novinarstvo je obupen posel

Grafika: Haro

Edina slovenska neodvisna novinarka in zelo priljubljena pisateljica Ana Jud je bila tudi v intervjuju za Harotov blog zelo direktna. Vesela je političnega preobrata v ZDA in Sloveniji, žal pa ji je, da se je podala v novinarstvo.

Ali si vesela, da je v ZDA zmagal Barack Obama?

Da, zelo, čeprav ne verjamem, da bo to resnično prineslo velike spremembe v ameriški zunanji politiki. Načeloma so mi republikanci sicer bližje in mislim, da je George Bush eden boljših politikov, kar jih je imel svet v zadnjih letih, toda odkar je njegova politična struja v svoje prve bojne politične vrste postavila Sarah Palin, so po mojem mnenju izgubili veliko točk. Osebno me je zelo odbilo, ko je političarka začela v nastavljenem intervjuju za CKOI Montreal, misleč, da se pogovarja s francoskim predsednikom Nicolasom Sarkozyjem, razlagati, kako se veseli lova na tjulne mladiče. Glede na to, da vemo, kako so takšni lovi okrutni, se mi zdi, da bi bilo bolje, če bi republikanci Palinovo poslali na zdravljenje, ne pa v politiko.

Kaj pa, da je Borut Pahor postal mandatar?

V redu. Nimam pripomb. Priznam, da sem se razveselila, ko sem izvedela, da je SD zmagala na volitvah. Sicer mi je bila bližje SDS, toda odkar sem zaradi pritiskov Mateja Makaroviča in Alenke Paulin v Reporterju izgubila kolumno, mi je prav nekako odleglo, ko sem videla, da je Janez Janša volitve izgubil. Ljudje kot so Makarovič, Paulinova in njima podobni, so Janševi avtokratski kadri. Njegova politična opcija jih je ustvarila in ravno ti kadri, z Janšo na čelu, so zaslužni, da je SDS volitve izgubila in poleg tega še uničila zametke sodobne desnice v državi. Zelo težko se bodo pobrali. Sicer pa velikih sprememb na boljše Slovenija ne bo dočakala, ne glede na to, kdo je na oblasti. Pahor zagotovo ne bo razbil sindikatov in zagotovo ne bo omejil najmočnejših monopolov, o njegovih navedbah, da se nova oblast ne bo vtikala v delo novinarjev, pa si tudi mislim svoje, sploh ker se še vsi dobro spomnimo pisem "dragi Tone, dragi Borut".

Kateri slovenski politik ti je najbolj simpatičen?

Dimitrij Rupel. Po osebni plati mi je res zelo simpatičen, zelo zabaven, o njegovih političnih sposobnostih pa bi težko rekla kaj pozitivnega.

Katerega dela svojega življenja se najraje spominjaš?

Najlepše dele življenje šele doživljam, tako da bom o spominih lahko govorila šele čez leta.

Ali kdaj lažeš? Se spominjaš kakšne svoje laži?

Trudim se, da ne bi lagala. Mogoče kdaj kakšno stvar, sploh zadnje čase, zamolčim, ker je itak jasno, da v Sloveniji nima smisla resnice govoriti na glas, ker so ljudje v veliki meri preneumni, da bi jo razumeli. Tiste laži, ki so bile res obupne, pa so zapisane v moji prvi knjigi Operacija Direkt. Vsakdo si jih lahko tam prebere in tako spozna tudi ozadja, ki ponavadi vodijo ljudi do tega, da lažejo. O tem sem sicer povedala že toliko, da se mi res ne da vsega skupaj ponavljati. Vse piše v knjigah.

Ali je res, da si v prejšnjem mandatu delala za Janšo, zdaj pa za Pahorja?

Ne, to je samo liberalna smešnica. Včasih spijem kavo s kom iz SDS, včasih s kom iz SD, včasih spet s kom tretjim. Ljudje smo socialna bitja in normalno je, da se družimo in se pogovarjamo, to je človeško. Edino paranoiki vidijo v tem zarote.

Katera je tvoja najslabša naložba v življenju?

Najslabša naložba v življenju je zagotovo to, da sem sploh šla delat v novinarstvo. Obupen posel. Ampak dolgo časa sem ga imela zelo rada.

Kaj ti je najbolj všeč pri Facebooku?

Na Facebooku mi je zlasti všeč, da se ljudje predstavljajo s svojo pravo identiteto, in da se obnašajo normalno. Kar nekaj ljudi sem do zdaj spoznala preko Facebooka in moram povedati, da so bili vsi super. Tudi, ko smo se srečali v živo.

A si samska?

Za javnost ja.

Kako bi se opisala z eno besedo?

Razmišljam ...

Kaj najprej opaziš pri moškemu oziroma kaj te najbolj navduši?

Navduši me samo celota, nič drugega. Torej ni res, da ženske z leti spuščamo kriterije za moške. V resnici jih dvigujemo.

Ali se je maček Johan strinjal s temi odgovori?

Ne vem. Te dni ne govoriva, ker je skregan z mano. Razlogi so osebne narave.