petek, 5. december 2008

Preprosta Slovenka zgrožena nad nasprotniki gradnje džamije

Slovenka, ki je opravila vse krščanske zakramente, je zgrožena nad odnosom nekaterih do gradnje džamije v Ljubljani. Prejela je elektronsko sporočilo, ki jo je pretreslo. Odločil sem se, da z njo opravim intervju, saj je tematika zelo zanimiva in aktualna.


Prek e-maila si dobila neke grafike proti t.i. islamizaciji v Sloveniji, ki so verjetno povezane z gradnjo džamije v Ljubljani, kako si se ob tem počutila?
Razočarano, presenečeno, šokirano.

Zakaj
?
Težko si predstavljam, da nekdo svoje nestrpno stališče, ki ga ima, še posreduje in širi... Sicer pa se najbrž sovražnosti niti ne zaveda. Moram pa poudariti, da me osebno ta, ki mi je to posredoval, zelo slabo pozna in niti ne pozna moje verske opredelitve.

Potem se ne strinjaš z njim?
Nikakor. Ne glede na to, ali je nekdo za ali proti gradnji džamije, si takšnih nestrpnih izjav ne bi smel privoščiti. Mnenje se lahko poda na veliko bolj kulturen način. Sploh pa me motijo stereotipna prepričanje o čemerkoli, ne samo o verah. Naprimer o islamu in muslimanih kot o teroristični veri in teroristih. Opažam, da se ta posploševanja pogosteje pojavljajo od 11. septembra naprej.

Kakšno pa bi moralo biti podajanje mnenja, da bi blo na kulturen način?
Vsekakor ni kulturen način uporaba fraze "izmečki sveta", kot je bilo v mailu napisano.
Preprosto poveš, zakaj se z gradnjo ne strinjaš, in to argumentiraš brez žaljivk. Sicer pa se mi osebno zdi debata džamija da ali ne brez smisla. Če so verske skupnosti izenačene, potem imajo vsi pravico, da svojo versko dejavnost opravljajo v objektih, ki so temu namenjeni, muslimani pač v džamijah.
Pogosto slišim, da ljudje argumentirajo svoje nestrinjanje z džamijo s trditvijo, da je džamija ne le versko, pač pa tudi neko politično središče. Koga slepimo? Ali so katoliške cerkve oziroma obredi povsem nepolitični?

Se ne bojiš, da je mogoče res, in da bodo Slovenijo spremenili v valilnico teroristov?
Ne vem, zakaj bi za to izbrali ravno Slovenijo. Kolikor vem, so džamije povsod po svetu pa ne bi mogla reči, da so valilnice teroristov. Tako kot najbrž pri vseh verah, pa se tudi v islamu najdejo skrajneži.

Torej podpiraš gradnjo džamije v Ljubljani s 40-metrskim minaretom?
Sem za gradnjo džamije in vsega, kar je potrebno za dostojno opravljanje muslimanskih verskih obredov.

Ali misliš, da bi kakšen referendum lahko uspel in ali misliš, da kdo lahko prepreči gradnjo?
Nimam neke jasne slike, kako so ljudje večinsko opredeljeni glede tega, tako da bi težko rekla, kaj bi se zgodilo z referendumom in če je sploh mogoč. Je pa glede na rezultate nekaterih referendumov iz preteklosti možno vse.
Nisem pa pristaš tega, da večina odloča o zadevah manjšin, za takšna vprašanja se mi referendumi ne zdijo primerni. Nikakor pa ne more referendum preko ustave, ki je najvišji pravni akt v državi in tu je še ustavno sodišče, ki je najvišje sodišče, kadar gre za vprašanja človekovih pravic in svoboščin. Mislim tudi, da na dolgi rok težko kdorkoli gradnjo prepreči.

Torej verjameš, da bo džamija kmalu zgrajena, goreči antiislamisti pa bodo obmolknili?
Nisem prepričana, da bo zgrajena tako kmalu, ker se to vprašanje vleče že vrsto let.
Sicer pa tu po mojem mnenju ne gre zgolj za islam, ampak, če problem gledam širše, pravzaprav za človekove pravice. Vedno bodo obstajali nasprotniki nečesa, tudi antiislamisti, pomembno pa se mi zdi opozoriti vsakič, ko takšna gibanja posežejo v pravice drugih.

Bi ti bilo prav, da v bližini tvojega bivališča stoji džamija?
Mene ne bi motilo. V bližini imamo precej rimokatoliških cerkva, ki pa so ravno tako verski objekt, kot bi bila džamija, pa me ne motijo.

Kakšne veroizpovedi pa si, če to ni skrivnost?
Prihajam iz krščanske družine, sem krščena in imam opravljena tudi zakramenta sv. obhajila in sv. birme, kar je seveda posledica vzgoje. Sicer pa sama sebe ne prištevam k nobeni veroizpovedi.

Še eno preventivno vprašanje za konec. Ali imaš med sorodniki kakšnega muslimana, si zaljubljeni v kakšnega, si bila kdaj v kakšni muslimanski državi na obisku ali pa so ti na faksu oprali možgane?

Nič od naštetega.