petek, 2. januar 2009

Varčujem v skladih, ali naj neham??

Ravno pred enim letom, ko so delnice začele najbolj padati, sem jaz začel mesečno varčevati v vzajemnih skladih. Donosi so bili dobri, bolj je varno, kot na banki, zakaj pa ne, sem si rekel. In hudiča, ravno zdaj začne vse padati. V tem času so skladi in delnice izgubile 70 odstotkov vrednosti. Sej nisem ravno veliko varčeval, 50 eur, a ni mi lahko, ko vidim, da sem izgubil denar. Zdaj ne vem, kaj naredim. Naj neham vplačevati, vzamem kar se da ali varčujem naprej.

Vam je kaj znano? Veliko je takih primerov.

Vrednosti delnic in skladov po svetu ne bodo mogle še dosti pasti, tudi če bodo, ni panike. Mi vlagamo dolgoročno, sploh če vplačujemo mesečno enake obroke. Če skladi pridejo na enako vrednost, kot so bili na začetku našega varčevanje, čez 10 ali 15 let, bomo mi imeli veliko več. Še veseli bomo, da je toliko padlo zdaj.

Eno leto smo zdaj vplačevali 50 eur na mesec. Nismo izgubili 70 % od 600 eur (50eur * 12 meecev) ampak veliko manj, ker zadnji obrok seveda ni enako izgubil vrednost kot prvi.

Da v 10 letih pride vrednost na enak znesek, kot je bil lani, bo donos 350% in ne 70% (ni tako preprosta matematika). A tudi če vzamemo, da v desetih letih se niti ne pribiliža tej vrednosti, da dobimo recimo 100%, s čimer bi prišli na vrednost pred nekaj meseci-še vedno v velikem minusu, smo v velikem plusu. Večina denarja nam je namreč rasla po tem donosu.

V prvem, slabem letu, smo izgubili kakšnih 200 eur. V naslednjih desetih letih pa bi s povprečno 10-odstotno letno donosnostjo in z istim mesečnim vplačilom 50 eur imeli 11.000 evrov. S tako donosnostjo bi prišli nekje do polovice, da bi se izenačili z vrednostjo delnic po svetu, ki je bila lani, a bi že veliko zaslužili, saj smo skupaj v 11 letih vplačali 6.600 evrov. Da ne govorimo, kaj izračuni kažejo za 20, 30 let.

Vse to zato, ker je najbolj padlo ravno v prvem letu našega varčevanja. Vsem na videz slaba izkušnja je v bistvu velika sreča.

Preberite tudi:
Prihaja čas za naložbe
Zakaj vlagati v vzajemne sklade


Priporoči stran prijatelju | Naroči se na objave - RSS