četrtek, 3. april 2008

Registriraj svoj s.p.

Večkrat se z ljudmi zapletem v pogovar o podjetništvu. Moj glavni finančni nasvet je vsekakor "Postani podjetnik". Eni preprosto menijo, da niso za to. Drugi pa bi, bi, bi.. Ostene pri bi.. Celo življenje jaz bi, jaz bi, jaz bi.. Začni. Preprosto moraš začeti, potrebno je zaorati ledino. To sem odkril v zadnjih letih. Razmišljanje, pobiranje informacij je veliko, a učiš se šele s prakso. Že jutri registrijaj svoj prvi s.p.. Zdaj poglej, katere dejavnosti boš imel, razmisli o imenu, naredi poslovni načrt, predvsem trženje, financiranje. Za poslovni načrt si sicer moraš vzeti kar nekaj več časa. Jutri, ko greš na DURS, UE ali OZS, vzemi s sabo osebno in davčno. Vse bo urejeno v enem dnevu brez stroškov.

Kot s.p. poleg službe ali študentskega statusa, uporabljata se imeni popoldanski in študentski s.p., imaš za vsaj približno 60 eur mesečnih stroškov (socialni prispevki, članarina za zbornico in stroški bančnega računa). Zelo je dobro, da imaš stalno stranko že v začetku, ki pokrije vsaj ta znesek. Tako že tudi opravljaš svojo dejavnost, najboljša reklama pa so dobre reference. Računovodstvo lahko podjetniku zelo oteži začetek. Servisi zaračunavajo minimalno od 60 do 100 eur. Enostavno računovodstvo pa lahko opravljaš tudi sam, če imaš nekaj znanja oziroma poznaš kakšnega računovodjo, ki ti svetuje. Veliko lahko o davkih izveš tudi na davčni upravi, zbornici in internetu.

Potem je pa treba delati in delati, a vsaj delaš zase in nekaj gradiš. Razvijaš podjetje, nek sistem. Razmišljati moraš na tak način, da ti ne bo treba vedno delati. Če boš vedno moral samo delati, ne boš podjetnik, ampak boš še vedno zaposleni.

Vsakemu mlademu podjetniku z veseljem pomagam, lahko mi pišete preko kontaktnega obrazca, na mail info@haris.si ali pa pustite vprašanje v komentarjih.

Preberi tudi:
Zakaj s.p.